Tylko bułka

14:39:00




"Mamo! Ja nie lubię szynki i masła!"- wrzasnął Lulek gdy podsunęłam mu pod nos sobotnie śniadanie. "A co lubisz?", zapytałam lekko zdziwiona. "Tylko samą bułkę", odparł ekspert w dziedzinie żywienia. "Synu! wyobraź sobie, że to sama bułka i wcinaj", rzuciłam niedbale. Po głębszym zastanowieniu, doszłam do wniosku, że popełniłam kategoryczny błąd rodzicielski bo przecież, czy można robić coś czego się nie lubi i udawać, że jest inaczej? Albo wyobrażać sobie, że tego nie ma, a mimo to dalej się w to zagłębiać? 

Nie znoszę prasować. Uważam tę domową czynność za jedną z najgorszych, szczególnie, że moje dzieci należą do tych szczęśliwych i brudzą się z prędkością światła. Suszarka ugina się od nadmiaru skarpet i koszulek a kosz na czyste ubrania woła o pomstę do nieba. Aczkolwiek robię to. Odpalam, rozgrzane do czerwoności żelazko i wykonuję swoją syzyfową pracę z pokorą.

Znajoma, która pracuje w piekarni marzyła o zostaniu aktorką. Była w tym całkiem niezła. Inna, chciała być malarką.

Pewna starsza pani z siwym koczkiem na głowie, schludnie ubrana, stoi na dworcu kolejowym. Przed sobą ma plastikowy kubek i karteczkę, na której jest napisane, że prosi o pieniądze, ponieważ nie wystarcza jej na leki. Ma spuszczoną głowę i smutny wyraz twarzy.

W życiu nie można mieć tylko samej bułki. 



sukienka/dress- Zara
kapelusz/ hat- Zara
koszulka/ t-shirt- second hand





You Might Also Like

4 komentarze

  1. Prawda, prasowanie to porażka, ale jak mus to mus
    świetna sukienka

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że trzeba umieć wypośrodkować - kiedy trzeba, to dążyć do tego, by robić wszystko, żeby robić tylko to, co lubimy.
    Ale gdy sytuacja nas zmusza, to zagryzać zęby i robić to, co trzeba.
    Bo wbrew pozorom nie zawsze to, co sprawia nam przyjemność wystarcza do tego, żeby żyło się dobrze - i prosto.

    Takie moje zdanie, ale ja bywam często zbyt pragmatyczna ;)

    A ogrodniczka (bo w sumie jak sukienka, to chyba nie -i, aczkolwiek czy to słowo w kontekście ubrania ma w ogóle lizbę pojedynczą? hmmm...) bardzo ładna!

    Wpadłam tu z Modnej Polki, bo mi się te zdjęcia tam spodobały ;)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń